Toimen johtajan ja uusimpia töitä Vuonna 1947 palautettu brechtin Eurooppaan, pysähtyminen ensimmäinen Sveitsissä, jossa hän tapasi M. Frisch ja muokattu (1948) sen tärkein teoreettinen essee, Kleines Organon für das (Breviary, elokuvateatterien estetiikka) ja lokakuussa liittyi kutsusta Saksan demokraattisen tasavallan asettua Itä-berliinin alueella. Edustus Mutter rohkeutta Deutsches Theater of East Berliinissä vuonna 1949, päähenkilö Weigel, merkitsi syntymän Berliner Ensemble, joka vuonna 1954-luvulla erottava, jossa on vielä vanha Schiffbauerdamm, joka käytti rasittavaa toimintaa kuolemaan asti.

Tässä viime vuosikymmenellä Berliinissä, koska molemmissa imeytyy toimintaa elokuvantekijä nimikilpailuun hedelmät huumeita, koska usein jännite kannattajien sosialistisen realismin ja hallituksen kanssa Vastaanottimessa Ulbricht, hän ei enää kirjoitti uusia toimia. Myöskään työväenluokan kapinaa Berliinissä vuonna 1953 saavutettu sen antamasta tuesta. Jatka Kalendergeschichten (tarinoita kalenteriin), oopperaan tuotantoa, vaikutteita Kiinan runoutta ja kokoelma vuonna 1956 -otsikon alla Elegien Buckower (elegies Buckow.) ja elokuvateatterien vähennyksiä, joka toisti välinpitämättömyyttä käsitteet kuten plagioinnista sekä kirjallisen omaisuuden alalla: Hofmeister (preceptor) J. M. R. Lenz, Don Giovannidi eristäytynyt Molièren luoman henkilöhahmon osaan, Coriolano Skakespeare.. Vuonna 1953 Brecht sanoi reininmaalta yleisen tullietuusjärjestelmän mukaisten etuuksien väliaikaisesta peruuttamisesta Myanmarin kirjailijoita ja palkinto Stalinin rauhasta; International Festival of Pariisi Berliner Ensemble ohjasi brechtin sai ensimmäisen palkinnon ja Mutter rohkeutta. Voit palata Saksan osallistui brechtin vielä IV Congress käsikirjoittajien kynästä. Elokuussa 1956 hän oli Ylimitoitetun poliisivallan avulla infarktin havaitsemiseen. Hyvä osa hänen kirjoituksista jäi kirjeiden, vaikka edustustot hänen tragedioita, 1950- ja 1960-luvuilla consolidavano leviäminen ja fame kirjailija "perinteinen" (muista Italiaan, Piccolo Teatro Milanossa). Välillä julkaisujen postuumisti uusimpia ja tärkeää mainita Arbeitsjournal 1938-55 (1973, työ päiväkirja 1938-55) käännetään myös italiaksi, Tagebücher 1920-22 (1975; Diaries 1920-22) ja Autobiographische Aufzeichnungen 1920-54 (1975; toteaa elämäkerrallisia työmenetelmiä 1920-54). Encyclopedia > kirjallisuus ja media > Kirjallisuus > Germaaniset kirjallisuus > Finanssiala Eliot, Thomas Stearns Eliot, Thomas Stearns Runoilija ja kirjailija U.S. viljellyistä English (Saint missourin 1888 Lontoo, 1965). Koulutetaan Harvardin yliopistosta hän hioi täydelliseksi hänen sorbonnen, Oxford ja Saksassa väestönosalla on kärsinyt syvää kiinnostusta filosofia ja isoilla kirjaimilla. Selvitetty Isossa-Britanniassa vuonna 1915 tuli Ison-Britannian kansalainen vuodesta 1927. Kun jotkut yritykset nuorten "löysi" arkkitehtien E. punta, mikä sai hänet julkaisemaan levypesän runoutta Chicago joitakin runoja sisällytetään tilavuudessa Love Song J. Alfred Prufrock (1917; love song J. Alfred Prufrock). Ystävyyden ja paunat oli keskeinen rooli runollinen muodostumista Eliot, joka omisti hänelle hyvin keskustelumme teemaksi dantesca "paras sepän pajalla", kuuluisa runo jäte maa (1922; Autio maa), mielleyhtymiltä ja yhdessä Lausahduksia Afganistanin erämaissa hukkasimme korkkiruuvin maailman koko kriisin toisensa jälkeen ensimmäisessä maailmansodassa. Jäte maa näyttää paitsi vaikutus tiukimpienkin lujuusstandardien vaikutti myös korjata teksti), mutta myös kiinnostus metafyysinen runoilijoita briteille Blake ja Dantea, sekä uusi dynaaminen näkemys perinnettä, joka ymmärretään ja jatkuva muutos kirjallisuuden ja kulttuuriperintöä. Vuosien saatossa julkaisemisen jälkeen ontto miesvaltaisia (1925: miesten lohkeamia), jolloin kielteisen näkemyksen Eliot saavuttanut huipun, merkitty syvällinen pohdiskelu kriittinen ja runollisen ilmaistaan erittäin selvästi vuonna 1930, kun Eliot julistaa itsensä monarkian vastustajien politiikassa, classic-kirjallisuutta ja anglocattolico uskonnosta. Myös tätä muutosta hän ajatteli teosten, erityisesti harvest Ash-Wednesday (1930; Tuhka keskiviikkona, joka paljastaa merkitty etuja harrastajia ja uskonnollisia ja äänimerkki rauhallisempi. Toimi joukon teatteriesitysten kääntämistä (murhata katedraali, 1935, murhien tuomiokirkossa; perheiden 1939 perheiden yhdistämisoikeutta; Cocktail Party, 1949; luottamukselliset virkailija, 1955, työntekijän epäluottamustaan Elder valtiomies, 1959, suuri valtiomies), usein mitätöity viesti liian näyttävää ja testattavasta kiinnityspisteestä pääväite nimenomaisesti. Eliot silti olla luovuttu runoutta ja itse asiassa mainitsi sen kärjet korkein neljällä Alkuvaiheessa toiminta keskittyi (1943; Caligari), jossa on symboli välineeksi suoran kommunikaation emotionaalisen ja järkevä välillä tekijän ja lukija, hän yritti käytettävällä synteesillä maasta polku, henkisen ja henkinen kehitys. Erittäin tärkeää on myös tärkeää toimintaa ja kirjoitelmia, joka ei ole tunnettu Tuotantoseisakeissa suositaan siirrettyä työaikaa työryhmän sisällä; merkittävimmät teokset ovat: Pyhä puu (1920, pyhä puu), Dante (1929), runous ja kritiikki (1933, runous ja arvostelun jälkeen, outoja jumalia (1934; kun outoja jumalia), ajatus kristillisenä yhteiskunta (1939; katsoo, että ajatus kristillisestä yhteiskunnasta), kirjallisuus, politiikan (1955, kirjallisuus, politiikka). Vastaavasti pidetään yhtenä suurimmista eksponentit angloamerikkalainen kirjallisuus, XX vuosisadan Eliot, vaikka se oli kirjata tietyn väheneminen kiinnostusta hänen huomioon, ennen kaikkea progressiivisen laskun, konservatiiviset kannat ja joissakin tapauksissa jopa taantumuksellinen, jää kuitenkin suuria 1900-laulaja kriisistä. mies ja länsimaisen yhteiskunnan jakautuminen kahteen maailmansotaan. Pessoa, Fernando Nogueira Portugalin runoilija (1888-1935). Tämä on yksi niistä saadaan mahdollisimman totuudenmukainen omalaatuisen ja huolestuttava Euroopan kirjallisuuden 1900-luvun lopulla. Kuoli tuberkuloosiin isä, hyvää musiikkia kriitikko, äiti Pessoa välitysanturin toisen avioliiton ja ratkaista Durbanissa Etelä-Afrikassa). Hän oppi Englanti, joka oli aina hänen toinen kieli. Hän muutti Lissaboniin vinosuuntaankin kirjeissä, vasen hänen ja pieni käyttö kaupallisiin vastaava, 1908 hänen kuolemaansa. Suuri maistajan filosofian romanti (Schopenhauer, Nietzsche) ja symboliikkaa Ranskan ja Portugalin, oli theosophical etuja ja occultistici, näkyvät usein viittauksia uskonoppi vaaleanpunainen risti. Sen lähtöaineet voivat rekisteröityä Camilo Pessanha Cesário ja vihreä, mutta persoonallisuutta Pessoa inconfrontabile pysyy. , pitäisi sanoa "" persoonallisuus. Itse asiassa hän loi sarjan "heteronomouses" - tätä ei saa pitää "salanimet yksittäisen kirjailija, mutta kuten projektiot, joilla kullakin on oma riippumaton elämä - ja hän rakensi rakennusurakoiden, narrandone jopa elämäkerrat ja syyn omien ideologisten ominaisuuksia ja muotoilua. Tärkeimmät heteronomouses: erityisneuvonantajansa Alvaro de Campos, pioneeri, kosmopoliitteja, joka ilmaisee olevansa säkeineen vapaasti ja vaikutteita Marinetti ja Whitman; Ricardo Reis, neoclassic runoilija, oraziano, huikeaa tyyliä ja ohut epicureismo; Alberto Caeiro, "mestari", man-kampanja materiaalisia ja pelin seurallisuus vähentyi, jossa yritetään runon koko tavoite, ilman muodollista koskee Bernardo Soares, tilintarkastajaa ja proosaa kirjoittaja itseriittoisia ja skeptiset; A. Pacheco, kirjoittaja on yksi pitkä runo, että puoleeni "automaattinen kirjoitus" surrealists. Nämä luvut on lisättävä Pessoa "ortonimo", että allekirjoitus on oma nimi ja lyhyen metriä, etupäässä rimati. Näistä merkeistä, jotka myöhemmissä maatalouslaskentojen oopperan Pessoa vielä julkaisemattomien nousivat noin 50, ovat joskus ristiriidassa keskenään, mutta niiden samojen kiistely on osa draamaa em ihmiset (draamaa, henkilö), joka on yhteenveto kirjallisuuden tarina tekijän ja että se aikoo olla virallinen selitys okkultismia monimutkaisuus, jokainen mies. Teoksia, jotka Pessoa lähdöt lähes kaikki postuumisti, mutta elämässä hän oli eräänlainen välineeltä grise kaikki uusiminen Portugalin kirjallisuuden kautta yhteistyössä lehtiä, kuten Orpheu ja portugali futurist, Harryn ystävyyttä runoilijoita, kuten Sá Carneiro-ja maalarit, kuten almadassa Negreiros hänen kirjoituksista teoreetikot ja kriitikkoa hajotetut lehdet. Hän on myös kirjoittanut poliisin tekstejä, eri runoja englanniksi (hän oli myös ongelmia osa pulmista lehtien kertaa) ja oopperalle yhdessä toimimaan, Mariheiro tekijän static draamaa" kuvailtu epämääräisesti keskiaikainen maeterlinckiano maku, jossa kolme naista katsella corpse nuoren tytön ja lumen kuun ja weave on metafyysinen -teeman odottaa: koko elämänsä odottaa tapahtuman käsittämätöntä, ehkä surman suuhun. Ainoa kirja, joka on julkaistu elämä oli kokoelma isänmaallisia runoja, Mensagem (1934), jonka concorse kansallisella palkinnon luokitella toisen. On messiaaninen mielleyhtymiltä keisarillisen destiny ja merten Portugalissa, tulostuu "sebastianismo". Tekstit pääoma kuitenkin Pessoa - jotka tekevät hänestä yleismaailmallista runoilija kuten Camões - ovat täysin toisenlainen. Runoja, Álvaro de Campos, esimerkiksi siinä mielessä, että nykyaikaisen elämän, merta, epäselvyyttä, Eros, ristiriitaisuudet, kaikkien ihmisten yhteiselon, saavat laaja käsite, myrskyisimmät, väkivaltainen, mikä eroaa jyrkästi "Basso -messukeskuksesta continuo" ironiaa ja yksinäisyydestä ja vihaa Ricardo Reis pakanain precristiana käsitteen eli ja Välimeren aluetta, talouspolitiikan leikkikenttää elämän sekoitetaan perusteellisesti metafysiikka rakkauden, säkeineen, hyödynnätte lahjakkuuttanne tyylin olennaisuus yhdistyy puumateriaalin johtamaan lämpöön; useissa sonnets ja laulua ortonimo filosofinen järkeily ja konkreettisuus elämäkerrallisia työmenetelmiä sulautuvat erottamaton synteesiin, minkä ansiosta niiden käyttö on mobiilikäyttäjälle entistä tiheyden kieli ilman yhtä koko kaari lyric, Rimbaud ja Mallarmé, Eliot ja Montale. Löytö Pessoa oli ratkaiseva, koska nuoret Portugalin kirjallisuuteen (Presença) ja Brasilialla (sukupolven '45). Antamalla tämän vuoden suomalaisten sotalentäjien Pessoa on kasvanut niin, että se pidetään yhtenä suurimmista runoilija s. Xx. Italiassa on julkaistu volume runouden yhden kansan paljoudessa (1979, 1984), kirja henkilön pidätysaika (1986) kirjeitä tyttöystävä (1988) ja runoja erityisneuvonantajansa Alvaro de Campos (1993). Biografia Saksalaisen runoilijan sanat (Praha 1875-sijoittuneelle Valmont, Montreux, 1926). Böömiläisen virallinen ja äiti taiteilija, joka jäi aina mieluiten toisiinsa, kun olet osallistunut Sotilaskoulu (1886-92), hän ei halunnut omistautua tutkimus historia taiteen, siirtää prahasta Münchenin ja Berliinissä. Vuonna 1897-98 oli useaan otteeseen Italian ja 1899-1900 yhdessä Lou Andreas-Salomé, meni Venäjälle, jossa hän tunsi mukaillen tapahtuma, jonka toi pysyviä vaikutelmia ja vahvistamaan niiden mystiikkaa. 1900 Hän asettui Worpswede (Bremen) yhteisön taiteilijat, joiden oli osittain sculptress Clara Westhoff, tulee hänen vaimonsa (1901). Vuonna 1902 sen jälkeen, kun olet irrottanut tasautettu Pariisissa ja ruuhkaisuuden täydennetään trips Italiassa ja Pohjoismaissa. Ranskalaisen pääoman noin vuoden ajan hän oli ulkoministeri varsi. Vuosien 1910 ja 1913 hän matkusti Pohjois-afrikan ja Espanjan ja 1911-12 hän stayed at linnan Duino, vieraana Princess Maria von Thurn und korvauksena taksimaksuista. Ensimmäisessä maailmansodassa se liittyi suurimmaksi osaksi Münchenissä, Sveitsissä, että Muzot kysymyksessä. Hän kuoli leukemiaa ja se haudattiin Raron. Teokset Tärkeimpiä lähteitä, elämän ja käsitykset Rilke on sen lisäksi Tagebuch Florenzer (1898; Florentine päiväkirja), kirjoja muistoja L. Andreas-Salomé ja J. R. von Salis. Introvertti ja ylläpitää suhteita ovat kestäviä, mutta hyvin taitavasta ja voittaa arvostettu suojaukset ja viihdytä on olemassa lukematon määrä kirjaimia (7 tilavuudet ja tuensaajien ja Gide Verhaeren kuvaili suorasukaisella), Rilke oli ainutlaatuinen kyky tehdä hänen runollinen kirjoittajat edustavuutta sekä hänen puheajastaan sekä menneisyydessä (katso käännöksiä, E. paahtoasteen, Mallarmé, Verlainen ranskaksi kirjoittaman, Gide Valéry) ja recepì yhtä kirjallisuuden vaikutteita (Klopstock, Hölderlin), filosofinen (Kierkegaard, Nietzsche), figuratiivisia (varsi, Cézanne). Tietoinen omistamisen runollinen kutsumus uskonnollisten matriisi, Rilke näki sen runous ei ole tuote vaan merkki hakemusten jättämisestä jotain suurempaa. Ensimmäinen suuri lyric kokoelma nuorten kausi Leben und Lieder (1894, elämästä ja kappaleet), jota seuraa Stundenbuch (1899-1903; Ennätysten tunnit); kun Buch der Bilder (1898-1906, kuva kirja) julkaisee Neue Gedichte (1907-08; uusi runoja) ja romaani Aufzeichnungen des Malte Laurids Brigge (1910; kannettaviin. Malte Laurids Brigge työskentelee, kuulet heitti saatu perehtyneisyys Rodin, kohti erittäin tiukkoja ja potilaan. Tässä runollinen käsite ovat tunnistettavia net jalostuskynnyksen fuzzy pehmeys ja tunteellinen of famous balladi, proosaa ja Weise von Liebe und Tod des sisältämättömät jäätelötötteröt Christoph Rilke (1899-1906; Romance rakkauden ja kuoleman johdosta Christopher Rilke) ja lähestymistapa Rilke on phenomenological teemoja. Seuraavassa vaiheessa näkevät accentuation. osan kaunopuheisuutta yhteensä läsnäolo kuoleman ja elämän. Tämän ovat Duineser Elegien (elegies Duino.), aloita Duino 1912 saadaan päätökseen Muzot vuonna 1922 ja että Sonette orfeus (Sonnets, Orfeus) sekä yhdisteitä jet vuonna 1922, pitkä runoja tiheä käsitteitä ja kuvia poikkeuksellisen Viittätoista valtionpäämiestä. Kun 1923 Rilke koostuu lähes pelkästään runoja ranskaksi, kerätään Vergers (1926; Verzieri). Kun kaunopuheisuutta Rilke, pregna arvosta haltioituminen elämä on juhlittu henkisellä tasollaan kuolemaan, jää myös runoutta 1900-luvulla, vaikka ratkaiseva tapahtumat eurooppalaisen kulttuurin parissa muualla koulussa psychoanalytical neopositivistica ja Wienin, Berliinin ja jopa maakuntien Dublinissa. Toisen maailmansodan jälkeen hän katsoi, että jotkin "Heidegger runollinen", mutta osa kritiikki oli ilmaissut kieltävänsä kuin metafyysinen ja "prefascista", vaikka hänen kielellään yhtyi eri runoilijoita, mukaan lukien S. Celan. Myöhemmin opikseen Rilke on kerätä, erimaalaisen taiteilijan, mukaan lukien Yhdysvaltain R. Jarrel ja czech V. Holan ja yritettiin tulkinnan Rilke, husserliana avain. Mitä romaani Malte Laurids Brigge tunnustettu sijalla tarina 1900-luvulla tauot on epic-järjestelmät, 1800-luvun alussa ja jossa ehdotetaan kilpailijoilla päiväkirjassa ja säilytysblokit analyysi, miten laajasta aiheesta ahdistusta ja vieraantumista. Nuoriso Ranskalainen runoilija (Charleville 1854-Marseille 1891). Poika aavelaiva jalkaväen lähtivät jo perheessä ja toinen poika viiden lapsensa, Jean-Arthur Rimbaud oli koulutettujen äitinsä, porvarillisesta rigorismo häntä kärsivät valtavasti yksinäisyydessä, autio rakkaudestaan, missä näit viemäröidyllä pesualtaalla. Hän opiskeli , esityspaikka Lyceum hometown ja tuli heti huomata, että ennenaikaisuuden tiedustelunäkökohta ja sairastumisherkkyydessä on verseggiare. Pelaajalla on apunaan nuori professori Georges Izambard, hänen opettajansa ja ystävänsä Rimbaud kirjoitti kolme runoja, joita ei ole vielä julkaistu. Ihailijana. Hugo, hän oli ehdottomasti vaikutteita simbolisti Izambard, oli opettanut lukemaan ja rakkaudesta. Rimbaud on epäilemättä yksi kirjoittajista, jotka ovat odotetuimpia modernin hengen kiistää. Henki levoton, on reagoinut sota 1870, paraatimarssia ja toinen Empire on empito vastenmieliseltä ja vihan porvarillista yhteiskuntaa. Kovalla kiireellä takaisin Pariisiin (kaksi edellistä veronkierto, joihin kuuluu yritys ratkaista Belgiassa saatiin loppuun mitään) jaa veljelliset hetkessä vanginvartijat vaalikomitean ohjeisiinsa ja. Minusta ei tunnu, että hän on taistellut heidän rinnallaan. Varmasti sympathised, taistelun, mutta jälleen kerran oli mentävä Charleville. Tästä 15. toukokuuta 1871 kirjoitti hänen ystävänsä Démeny saataisi aikaiseksi du voyant (kirjain seer). Suhde Verlainen ranskaksi kirjoittaman Maiden lainsäätämisintoon pitää sairauden toteamiseksi suoritetussa seerumineutralointi Ranskan kirjallisuus kokonaisuudessaan Rimbaud meni etsimään uusia makuelämyksiä ja havaittiin "Visionääri" niiden käyttäessä julkiseen valtaan liittyviä oikeuksiaan sekä poetare, sillä se johti liberation muutetaan viljelyksiksi voimat ihmissielu, edellyttäen, että siitä, että koulujen ennakkokäsitykset ja ahdistavat vanity sekä akateemisia. Tässä yhteydessä syntyi hänen ensimmäinen mestariteos, Le Bateau Ivre -loungebaari (1872; Juopuneita vene): rutilanti mielikuvissa ja fantastinen uhkaava tavalla, joka edellyttää vaikutus Poe Coleridge ja sen sijaan, että Baudelaire, jossa ainutlaatuiset mielikuvitusta ja runollisen vapauden. Yhteistyökumppanit lähetettiin Verlainen ranskaksi kirjoittaman, heti kun hän oli lukenut kutsui Rimbaud matkustaa Pariisiin. Ranskalaisen pääoman, Rimbaud löytyi ystävyyden, ja dramaattisen johti intiimissä kulutushihnojen liitos Verlainen ranskaksi kirjoittaman, ja minulla oli tilaisuus oppia tuntemaan muita runoilijoita, jotka olivat hänen kanssaan, maalauksia kuuluisassa pöydän Fantin-Latour.. Verlainen ranskaksi kirjoittaman kanssa mietinnössä tuli myrskyisä. Rimbaud huomasi, että olin tuhoamassa avioliitto ystävä, joka jatkui sidottu hänen vaimonsa syvästä hellyyden. Kahden ystäväni meni yhdessä Belgiassa, Englannissa, Belgiassa, jossa Verlainen ranskaksi kirjoittaman, luvuttoman mones lite (10. heinäkuuta 1873) tahattomasti, ei vakavasti, Rimbaud kahdella kuvia revolverissa. Verlainen ranskaksi kirjoittaman pidätettiin ja Rimbaud palautettava perheessäni maalaistalosta villaan, Roche, Vouziers. Kun mestariteoksia. Milloin Vouziers Rimbaud kuvaamisen ja katsoi luultavasti Les pääsiäinen (1886; valotehosteet, nimike on ehkä vain merkityksen värikkäitä tulosteita, jotta tarpeettomalta opettelulta vältyttäisiin englannin merkitystä valaistus) ja Une saison en enfer (1898; kaudessa helvetissä). Päivämäärät ilmaisevat julkaisu: paljon on tosiasiassa neuvotelleet aikajanalla koostumuksessa näitä hankkeita ja mahdollisista ensin toiselle 1. Molemmat teokset ovat seurausta luovaa mielikuvitusta poikkeuksellisen liittyy käsitys negatrice ja. Jos pääsiäinen, joka julkaistiin ensimmäisen kerran tietämättäsi kirjailija, kuten lähes kaikki hänen säkeineen levon, pidetään hänen mestariteos on ehdottomasti järkevää, ne näkyvät, mutta kuten erilaisten avioeroasiat, kärkipistettä, haltioituminen ja ylitse pääsemättömiltä kuiluilta epätoivoiset tunnustuksia on piinatun sielun, ei ole harvinaista palaa vapauttamiseksi huumeista. Les Pääsiäinen on todistajanlausunto, runo korkea, jonka puhtausaste koskaan käsitelty eikä päässyt edes Saison en enfer rikas paljastuksia hänen myrskyisä aika valloitus eri lailla, runous ja unelmoimaan elämässä ja luominen, joka nostaa runoilija to sublime korkeuksiin ja jättämään voitti, nöyrä mies palasi juuret ovat maadoitettuna, Möykky joukossa, joita on vallankaappauksen ala olisi halunnut ja niitä voidaan hallita. He eivät siis kirottu runoilija, mutta upea laulaja todellisuutta ennustamissaan kohtaloissa alkoi näkyä pahoja enteitä, Toccata, joka kukisti ikuisiksi ajoiksi. Rimbaud, negaatio on hiljainen ja eronnut: "Moi je suis rendu au sol" exclaims ja kuitenkin häntä oli pilkkais Jumalaa, yhteiskunnan raivoissaan ja heiltä evätään Kristus: "Pitié -sairaalasta! Seigneur, j'ai peur" jälkeen hänen runollinen kutsumus. Hänen muse Rimbaud asui hänen viime vuosien aikana seikkailija. Vuonna 1874 se oli Englannissa, matkusti väsymättä: Batavian tuotantolaitos, Kyproksen, Egyptin ja kymmenen vuotta Etiopiassa, siirtomaa-kampanja. Hän johti tasavaltasalaiskaartin kaupasta (ei poissuljettua, että jotkin, orjia, muista kieltää) ja tehdä elämän ankara, kunnes, tartuntaa oikeaan jalkaan, joka oli käsien katkaisukampanjasta Marseillessa, kuoli irrotus on ehdoton niistä asioista, niin paljon, että hänen kuolemansa pidetään kuin uskonnollinen marttyyrin. Arguedas, José María Koulutukseltaan etnologi ja Perun kertojan (Andahuaylas, Apurimac, 1911-1969 Limassa). Hänen äidinkieltään oli Quechua, kielen of the Incas, mutta mitään muuta valmistelija on onnistuneet häntä puhumaan espanjaksi maailman intiaanien Perussa, hän oli kasvanut ja kontrastia koko maailman kanssa. Hänen mestariteos on elämäkerrallisia työmenetelmiä romaani Los RÃ os profundos (1958; syvät joet), jonka avulla mielleyhtymiltä lapsuuden käy ilmi yksi houkuttelevimmista luonne. Muun kerronnan teoksia Arguedas, kuoli itsemurha, muista: tunnetun Agua (vuonna 1935) 5263 Yawar (1941; juhlaa veri), Diamantes y pedernales (1954; timanttien ja kivet), El Sexto (1961; Sexto), Todas las sangres (1964, kaikki rodut), amor y mundo todos Los cuentos (1967; rakastavat maailmaa ja kaikki tarinat), El zorro de Arriban seutukunta y el zorro de abajo (postuumisti 1971; kettu yli ja fox).Kuori, Manuel Perun kertojan (Liman 1929-Madrid 1983). Pakotettu maanpakoon aikana vastustaneiden diktaattori M. A. Odría eläneet Euroopassa ja Meksikossa. Takaisin Perussa vuonna 1978 poliittisen toiminnan olevan osapuolen vasemmalle. Kun neljä kirjaa runouden, julkaistu välillä 1955 ja 1970, kuori ja menestystä. Kierron viiden romaaneja alkoi Redoble para Rancas (1971; rumpua pyörittämällä syöttöteloja Rancas) ja jatkoi Historia de el Garabombo näkymätön (1972) historiaa ja Garabombo näkymätön), Cantar de Agapito Robles (1977; laulaa Agapito roblesin), El jinete insomme (1977; uneton ritari) ja blaze (1980), sitruunankuori tehokkaasti rekonstruoi perun todellisuutta, jota hallitsevat väliset konfliktit alkuperäiskansojen ja valkoiset omistavat, jolloin elin, eeppinen heilurijousen totuuden ja taioilla. Seuraavissa testeissä tumba, relámpago (1979; hauta salama) ja tanssia inmóvil (1981; dance-ominaisuutta) osoitti, että lisääntyvä alkuperäisyys, läpi tutkimuksen kielen itsenäisesti enemmän kerrontaa ja entistä jännittynyt ja merkittävää psykologista totuutta. Hänen kuolemansa jälkeen lento-onnettomuus oli julkaissut joitakin julkaisemattomia kirjoja. Toimen johtajan ja uusimpia töitä Vuonna 1947 palautettu brechtin Eurooppaan, pysähtyminen ensimmäinen Sveitsissä, jossa hän tapasi M. Frisch ja muokattu (1948) sen tärkein teoreettinen essee, Kleines Organon für das (Breviary, elokuvateatterien estetiikka) ja lokakuussa liittyi kutsusta Saksan demokraattisen tasavallan asettua Itä-berliinin alueella. Edustus Mutter rohkeutta Deutsches Theater of East Berliinissä vuonna 1949, päähenkilö Weigel, merkitsi syntymän Berliner Ensemble, joka vuonna 1954-luvulla erottava, jossa on vielä vanha Schiffbauerdamm, joka käytti rasittavaa toimintaa kuolemaan asti. Tässä viime vuosikymmenellä Berliinissä, koska molemmissa imeytyy toimintaa elokuvantekijä nimikilpailuun hedelmät huumeita, koska usein jännite kannattajien sosialistisen realismin ja hallituksen kanssa Vastaanottimessa Ulbricht, hän ei enää kirjoitti uusia toimia. Myöskään työväenluokan kapinaa Berliinissä vuonna 1953 saavutettu sen antamasta tuesta. Jatka Kalendergeschichten (tarinoita kalenteriin), oopperaan tuotantoa, vaikutteita Kiinan runoutta ja kokoelma vuonna 1956 -otsikon alla Elegien Buckower (elegies Buckow.) ja elokuvateatterien vähennyksiä, joka toisti välinpitämättömyyttä käsitteet kuten plagioinnista sekä kirjallisen omaisuuden alalla: Hofmeister (preceptor) J. M. R. Lenz, Don Giovannidi eristäytynyt Molièren luoman henkilöhahmon osaan, Coriolano Skakespeare.. Vuonna 1953 Brecht sanoi reininmaalta yleisen tullietuusjärjestelmän mukaisten etuuksien väliaikaisesta peruuttamisesta Myanmarin kirjailijoita ja palkinto Stalinin rauhasta; International Festival of Pariisi Berliner Ensemble ohjasi brechtin sai ensimmäisen palkinnon ja Mutter rohkeutta. Voit palata Saksan osallistui brechtin vielä IV Congress käsikirjoittajien kynästä. Elokuussa 1956 hän oli Ylimitoitetun poliisivallan avulla infarktin havaitsemiseen. Hyvä osa hänen kirjoituksista jäi kirjeiden, vaikka edustustot hänen tragedioita, 1950- ja 1960-luvuilla consolidavano leviäminen ja fame kirjailija "perinteinen" (muista Italiaan, Piccolo Teatro Milanossa). Välillä julkaisujen postuumisti uusimpia ja tärkeää mainita Arbeitsjournal 1938-55 (1973, työ päiväkirja 1938-55) käännetään myös italiaksi, Tagebücher 1920-22 (1975; Diaries 1920-22) ja Autobiographische Aufzeichnungen 1920-54 (1975; toteaa elämäkerrallisia työmenetelmiä 1920-54). Encyclopedia > kirjallisuus ja media > Kirjallisuus > Germaaniset kirjallisuus > Finanssiala Eliot, Thomas Stearns Eliot, Thomas Stearns Runoilija ja kirjailija U.S. viljellyistä English (Saint missourin 1888 Lontoo, 1965). Koulutetaan Harvardin yliopistosta hän hioi täydelliseksi hänen sorbonnen, Oxford ja Saksassa väestönosalla on kärsinyt syvää kiinnostusta filosofia ja isoilla kirjaimilla. Selvitetty Isossa-Britanniassa vuonna 1915 tuli Ison-Britannian kansalainen vuodesta 1927. Kun jotkut yritykset nuorten "löysi" arkkitehtien E. punta, mikä sai hänet julkaisemaan levypesän runoutta Chicago joitakin runoja sisällytetään tilavuudessa Love Song J. Alfred Prufrock (1917; love song J. Alfred Prufrock). Ystävyyden ja paunat oli keskeinen rooli runollinen muodostumista Eliot, joka omisti hänelle hyvin keskustelumme teemaksi dantesca "paras sepän pajalla", kuuluisa runo jäte maa (1922; Autio maa), mielleyhtymiltä ja yhdessä Lausahduksia Afganistanin erämaissa hukkasimme korkkiruuvin maailman koko kriisin toisensa jälkeen ensimmäisessä maailmansodassa. Jäte maa näyttää paitsi vaikutus tiukimpienkin lujuusstandardien vaikutti myös korjata teksti), mutta myös kiinnostus metafyysinen runoilijoita briteille Blake ja Dantea, sekä uusi dynaaminen näkemys perinnettä, joka ymmärretään ja jatkuva muutos kirjallisuuden ja kulttuuriperintöä. Vuosien saatossa julkaisemisen jälkeen ontto miesvaltaisia (1925: miesten lohkeamia), jolloin kielteisen näkemyksen Eliot saavuttanut huipun, merkitty syvällinen pohdiskelu kriittinen ja runollisen ilmaistaan erittäin selvästi vuonna 1930, kun Eliot julistaa itsensä monarkian vastustajien politiikassa, classic-kirjallisuutta ja anglocattolico uskonnosta. Myös tätä muutosta hän ajatteli teosten, erityisesti harvest Ash-Wednesday (1930; Tuhka keskiviikkona, joka paljastaa merkitty etuja harrastajia ja uskonnollisia ja äänimerkki rauhallisempi. Toimi joukon teatteriesitysten kääntämistä (murhata katedraali, 1935, murhien tuomiokirkossa; perheiden 1939 perheiden yhdistämisoikeutta; Cocktail Party, 1949; luottamukselliset virkailija, 1955, työntekijän epäluottamustaan Elder valtiomies, 1959, suuri valtiomies), usein mitätöity viesti liian näyttävää ja testattavasta kiinnityspisteestä pääväite nimenomaisesti. Eliot silti olla luovuttu runoutta ja itse asiassa mainitsi sen kärjet korkein neljällä Alkuvaiheessa toiminta keskittyi (1943; Caligari), jossa on symboli välineeksi suoran kommunikaation emotionaalisen ja järkevä välillä tekijän ja lukija, hän yritti käytettävällä synteesillä maasta polku, henkisen ja henkinen kehitys. Erittäin tärkeää on myös tärkeää toimintaa ja kirjoitelmia, joka ei ole tunnettu Tuotantoseisakeissa suositaan siirrettyä työaikaa työryhmän sisällä; merkittävimmät teokset ovat: Pyhä puu (1920, pyhä puu), Dante (1929), runous ja kritiikki (1933, runous ja arvostelun jälkeen, outoja jumalia (1934; kun outoja jumalia), ajatus kristillisenä yhteiskunta (1939; katsoo, että ajatus kristillisestä yhteiskunnasta), kirjallisuus, politiikan (1955, kirjallisuus, politiikka). Vastaavasti pidetään yhtenä suurimmista eksponentit angloamerikkalainen kirjallisuus, XX vuosisadan Eliot, vaikka se oli kirjata tietyn väheneminen kiinnostusta hänen huomioon, ennen kaikkea progressiivisen laskun, konservatiiviset kannat ja joissakin tapauksissa jopa taantumuksellinen, jää kuitenkin suuria 1900-laulaja kriisistä. mies ja länsimaisen yhteiskunnan jakautuminen kahteen maailmansotaan. Pessoa, Fernando Nogueira Portugalin runoilija (1888-1935). Tämä on yksi niistä saadaan mahdollisimman totuudenmukainen omalaatuisen ja huolestuttava Euroopan kirjallisuuden 1900-luvun lopulla. Kuoli tuberkuloosiin isä, hyvää musiikkia kriitikko, äiti Pessoa välitysanturin toisen avioliiton ja ratkaista Durbanissa Etelä-Afrikassa). Hän oppi Englanti, joka oli aina hänen toinen kieli. Hän muutti Lissaboniin vinosuuntaankin kirjeissä, vasen hänen ja pieni käyttö kaupallisiin vastaava, 1908 hänen kuolemaansa. Suuri maistajan filosofian romanti (Schopenhauer, Nietzsche) ja symboliikkaa Ranskan ja Portugalin, oli theosophical etuja ja occultistici, näkyvät usein viittauksia uskonoppi vaaleanpunainen risti. Sen lähtöaineet voivat rekisteröityä Camilo Pessanha Cesário ja vihreä, mutta persoonallisuutta Pessoa inconfrontabile pysyy. , pitäisi sanoa "" persoonallisuus. Itse asiassa hän loi sarjan "heteronomouses" - tätä ei saa pitää "salanimet yksittäisen kirjailija, mutta kuten projektiot, joilla kullakin on oma riippumaton elämä - ja hän rakensi rakennusurakoiden, narrandone jopa elämäkerrat ja syyn omien ideologisten ominaisuuksia ja muotoilua. Tärkeimmät heteronomouses: erityisneuvonantajansa Alvaro de Campos, pioneeri, kosmopoliitteja, joka ilmaisee olevansa säkeineen vapaasti ja vaikutteita Marinetti ja Whitman; Ricardo Reis, neoclassic runoilija, oraziano, huikeaa tyyliä ja ohut epicureismo; Alberto Caeiro, "mestari", man-kampanja materiaalisia ja pelin seurallisuus vähentyi, jossa yritetään runon koko tavoite, ilman muodollista koskee Bernardo Soares, tilintarkastajaa ja proosaa kirjoittaja itseriittoisia ja skeptiset; A. Pacheco, kirjoittaja on yksi pitkä runo, että puoleeni "automaattinen kirjoitus" surrealists. Nämä luvut on lisättävä Pessoa "ortonimo", että allekirjoitus on oma nimi ja lyhyen metriä, etupäässä rimati. Näistä merkeistä, jotka myöhemmissä maatalouslaskentojen oopperan Pessoa vielä julkaisemattomien nousivat noin 50, ovat joskus ristiriidassa keskenään, mutta niiden samojen kiistely on osa draamaa em ihmiset (draamaa, henkilö), joka on yhteenveto kirjallisuuden tarina tekijän ja että se aikoo olla virallinen selitys okkultismia monimutkaisuus, jokainen mies. Teoksia, jotka Pessoa lähdöt lähes kaikki postuumisti, mutta elämässä hän oli eräänlainen välineeltä grise kaikki uusiminen Portugalin kirjallisuuden kautta yhteistyössä lehtiä, kuten Orpheu ja portugali futurist, Harryn ystävyyttä runoilijoita, kuten Sá Carneiro-ja maalarit, kuten almadassa Negreiros hänen kirjoituksista teoreetikot ja kriitikkoa hajotetut lehdet. Hän on myös kirjoittanut poliisin tekstejä, eri runoja englanniksi (hän oli myös ongelmia osa pulmista lehtien kertaa) ja oopperalle yhdessä toimimaan, Mariheiro tekijän static draamaa" kuvailtu epämääräisesti keskiaikainen maeterlinckiano maku, jossa kolme naista katsella corpse nuoren tytön ja lumen kuun ja weave on metafyysinen -teeman odottaa: koko elämänsä odottaa tapahtuman käsittämätöntä, ehkä surman suuhun. Ainoa kirja, joka on julkaistu elämä oli kokoelma isänmaallisia runoja, Mensagem (1934), jonka concorse kansallisella palkinnon luokitella toisen. On messiaaninen mielleyhtymiltä keisarillisen destiny ja merten Portugalissa, tulostuu "sebastianismo". Tekstit pääoma kuitenkin Pessoa - jotka tekevät hänestä yleismaailmallista runoilija kuten Camões - ovat täysin toisenlainen. Runoja, Álvaro de Campos, esimerkiksi siinä mielessä, että nykyaikaisen elämän, merta, epäselvyyttä, Eros, ristiriitaisuudet, kaikkien ihmisten yhteiselon, saavat laaja käsite, myrskyisimmät, väkivaltainen, mikä eroaa jyrkästi "Basso -messukeskuksesta continuo" ironiaa ja yksinäisyydestä ja vihaa Ricardo Reis pakanain precristiana käsitteen eli ja Välimeren aluetta, talouspolitiikan leikkikenttää elämän sekoitetaan perusteellisesti metafysiikka rakkauden, säkeineen, hyödynnätte lahjakkuuttanne tyylin olennaisuus yhdistyy puumateriaalin johtamaan lämpöön; useissa sonnets ja laulua ortonimo filosofinen järkeily ja konkreettisuus elämäkerrallisia työmenetelmiä sulautuvat erottamaton synteesiin, minkä ansiosta niiden käyttö on mobiilikäyttäjälle entistä tiheyden kieli ilman yhtä koko kaari lyric, Rimbaud ja Mallarmé, Eliot ja Montale. Löytö Pessoa oli ratkaiseva, koska nuoret Portugalin kirjallisuuteen (Presença) ja Brasilialla (sukupolven '45). Antamalla tämän vuoden suomalaisten sotalentäjien Pessoa on kasvanut niin, että se pidetään yhtenä suurimmista runoilija s. Xx. Italiassa on julkaistu volume runouden yhden kansan paljoudessa (1979, 1984), kirja henkilön pidätysaika (1986) kirjeitä tyttöystävä (1988) ja runoja erityisneuvonantajansa Alvaro de Campos (1993). Biografia Saksalaisen runoilijan sanat (Praha 1875-sijoittuneelle Valmont, Montreux, 1926). Böömiläisen virallinen ja äiti taiteilija, joka jäi aina mieluiten toisiinsa, kun olet osallistunut Sotilaskoulu (1886-92), hän ei halunnut omistautua tutkimus historia taiteen, siirtää prahasta Münchenin ja Berliinissä. Vuonna 1897-98 oli useaan otteeseen Italian ja 1899-1900 yhdessä Lou Andreas-Salomé, meni Venäjälle, jossa hän tunsi mukaillen tapahtuma, jonka toi pysyviä vaikutelmia ja vahvistamaan niiden mystiikkaa. 1900 Hän asettui Worpswede (Bremen) yhteisön taiteilijat, joiden oli osittain sculptress Clara Westhoff, tulee hänen vaimonsa (1901). Vuonna 1902 sen jälkeen, kun olet irrottanut tasautettu Pariisissa ja ruuhkaisuuden täydennetään trips Italiassa ja Pohjoismaissa. Ranskalaisen pääoman noin vuoden ajan hän oli ulkoministeri varsi. Vuosien 1910 ja 1913 hän matkusti Pohjois-afrikan ja Espanjan ja 1911-12 hän stayed at linnan Duino, vieraana Princess Maria von Thurn und korvauksena taksimaksuista. Ensimmäisessä maailmansodassa se liittyi suurimmaksi osaksi Münchenissä, Sveitsissä, että Muzot kysymyksessä. Hän kuoli leukemiaa ja se haudattiin Raron. Teokset Tärkeimpiä lähteitä, elämän ja käsitykset Rilke on sen lisäksi Tagebuch Florenzer (1898; Florentine päiväkirja), kirjoja muistoja L. Andreas-Salomé ja J. R. von Salis. Introvertti ja ylläpitää suhteita ovat kestäviä, mutta hyvin taitavasta ja voittaa arvostettu suojaukset ja viihdytä on olemassa lukematon määrä kirjaimia (7 tilavuudet ja tuensaajien ja Gide Verhaeren kuvaili suorasukaisella), Rilke oli ainutlaatuinen kyky tehdä hänen runollinen kirjoittajat edustavuutta sekä hänen puheajastaan sekä menneisyydessä (katso käännöksiä, E. paahtoasteen, Mallarmé, Verlainen ranskaksi kirjoittaman, Gide Valéry) ja recepì yhtä kirjallisuuden vaikutteita (Klopstock, Hölderlin), filosofinen (Kierkegaard, Nietzsche), figuratiivisia (varsi, Cézanne). Tietoinen omistamisen runollinen kutsumus uskonnollisten matriisi, Rilke näki sen runous ei ole tuote vaan merkki hakemusten jättämisestä jotain suurempaa. Ensimmäinen suuri lyric kokoelma nuorten kausi Leben und Lieder (1894, elämästä ja kappaleet), jota seuraa Stundenbuch (1899-1903; Ennätysten tunnit); kun Buch der Bilder (1898-1906, kuva kirja) julkaisee Neue Gedichte (1907-08; uusi runoja) ja romaani Aufzeichnungen des Malte Laurids Brigge (1910; kannettaviin. Malte Laurids Brigge työskentelee, kuulet heitti saatu perehtyneisyys Rodin, kohti erittäin tiukkoja ja potilaan. Tässä runollinen käsite ovat tunnistettavia net jalostuskynnyksen fuzzy pehmeys ja tunteellinen of famous balladi, proosaa ja Weise von Liebe und Tod des sisältämättömät jäätelötötteröt Christoph Rilke (1899-1906; Romance rakkauden ja kuoleman johdosta Christopher Rilke) ja lähestymistapa Rilke on phenomenological teemoja. Seuraavassa vaiheessa näkevät accentuation. osan kaunopuheisuutta yhteensä läsnäolo kuoleman ja elämän. Tämän ovat Duineser Elegien (elegies Duino.), aloita Duino 1912 saadaan päätökseen Muzot vuonna 1922 ja että Sonette orfeus (Sonnets, Orfeus) sekä yhdisteitä jet vuonna 1922, pitkä runoja tiheä käsitteitä ja kuvia poikkeuksellisen Viittätoista valtionpäämiestä. Kun 1923 Rilke koostuu lähes pelkästään runoja ranskaksi, kerätään Vergers (1926; Verzieri). Kun kaunopuheisuutta Rilke, pregna arvosta haltioituminen elämä on juhlittu henkisellä tasollaan kuolemaan, jää myös runoutta 1900-luvulla, vaikka ratkaiseva tapahtumat eurooppalaisen kulttuurin parissa muualla koulussa psychoanalytical neopositivistica ja Wienin, Berliinin ja jopa maakuntien Dublinissa. Toisen maailmansodan jälkeen hän katsoi, että jotkin "Heidegger runollinen", mutta osa kritiikki oli ilmaissut kieltävänsä kuin metafyysinen ja "prefascista", vaikka hänen kielellään yhtyi eri runoilijoita, mukaan lukien S. Celan. Myöhemmin opikseen Rilke on kerätä, erimaalaisen taiteilijan, mukaan lukien Yhdysvaltain R. Jarrel ja czech V. Holan ja yritettiin tulkinnan Rilke, husserliana avain. Mitä romaani Malte Laurids Brigge tunnustettu sijalla tarina 1900-luvulla tauot on epic-järjestelmät, 1800-luvun alussa ja jossa ehdotetaan kilpailijoilla päiväkirjassa ja säilytysblokit analyysi, miten laajasta aiheesta ahdistusta ja vieraantumista. Nuoriso Ranskalainen runoilija (Charleville 1854-Marseille 1891). Poika aavelaiva jalkaväen lähtivät jo perheessä ja toinen poika viiden lapsensa, Jean-Arthur Rimbaud oli koulutettujen äitinsä, porvarillisesta rigorismo häntä kärsivät valtavasti yksinäisyydessä, autio rakkaudestaan, missä näit viemäröidyllä pesualtaalla. Hän opiskeli , esityspaikka Lyceum hometown ja tuli heti huomata, että ennenaikaisuuden tiedustelunäkökohta ja sairastumisherkkyydessä on verseggiare. Pelaajalla on apunaan nuori professori Georges Izambard, hänen opettajansa ja ystävänsä Rimbaud kirjoitti kolme runoja, joita ei ole vielä julkaistu. Ihailijana. Hugo, hän oli ehdottomasti vaikutteita simbolisti Izambard, oli opettanut lukemaan ja rakkaudesta. Rimbaud on epäilemättä yksi kirjoittajista, jotka ovat odotetuimpia modernin hengen kiistää. Henki levoton, on reagoinut sota 1870, paraatimarssia ja toinen Empire on empito vastenmieliseltä ja vihan porvarillista yhteiskuntaa. Kovalla kiireellä takaisin Pariisiin (kaksi edellistä veronkierto, joihin kuuluu yritys ratkaista Belgiassa saatiin loppuun mitään) jaa veljelliset hetkessä vanginvartijat vaalikomitean ohjeisiinsa ja. Minusta ei tunnu, että hän on taistellut heidän rinnallaan. Varmasti sympathised, taistelun, mutta jälleen kerran oli mentävä Charleville. Tästä 15. toukokuuta 1871 kirjoitti hänen ystävänsä Démeny saataisi aikaiseksi du voyant (kirjain seer). Suhde Verlainen ranskaksi kirjoittaman Maiden lainsäätämisintoon pitää sairauden toteamiseksi suoritetussa seerumineutralointi Ranskan kirjallisuus kokonaisuudessaan Rimbaud meni etsimään uusia makuelämyksiä ja havaittiin "Visionääri" niiden käyttäessä julkiseen valtaan liittyviä oikeuksiaan sekä poetare, sillä se johti liberation muutetaan viljelyksiksi voimat ihmissielu, edellyttäen, että siitä, että koulujen ennakkokäsitykset ja ahdistavat vanity sekä akateemisia. Tässä yhteydessä syntyi hänen ensimmäinen mestariteos, Le Bateau Ivre -loungebaari (1872; Juopuneita vene): rutilanti mielikuvissa ja fantastinen uhkaava tavalla, joka edellyttää vaikutus Poe Coleridge ja sen sijaan, että Baudelaire, jossa ainutlaatuiset mielikuvitusta ja runollisen vapauden. Yhteistyökumppanit lähetettiin Verlainen ranskaksi kirjoittaman, heti kun hän oli lukenut kutsui Rimbaud matkustaa Pariisiin. Ranskalaisen pääoman, Rimbaud löytyi ystävyyden, ja dramaattisen johti intiimissä kulutushihnojen liitos Verlainen ranskaksi kirjoittaman, ja minulla oli tilaisuus oppia tuntemaan muita runoilijoita, jotka olivat hänen kanssaan, maalauksia kuuluisassa pöydän Fantin-Latour.. Verlainen ranskaksi kirjoittaman kanssa mietinnössä tuli myrskyisä. Rimbaud huomasi, että olin tuhoamassa avioliitto ystävä, joka jatkui sidottu hänen vaimonsa syvästä hellyyden. Kahden ystäväni meni yhdessä Belgiassa, Englannissa, Belgiassa, jossa Verlainen ranskaksi kirjoittaman, luvuttoman mones lite (10. heinäkuuta 1873) tahattomasti, ei vakavasti, Rimbaud kahdella kuvia revolverissa. Verlainen ranskaksi kirjoittaman pidätettiin ja Rimbaud palautettava perheessäni maalaistalosta villaan, Roche, Vouziers. Kun mestariteoksia. Milloin Vouziers Rimbaud kuvaamisen ja katsoi luultavasti Les pääsiäinen (1886; valotehosteet, nimike on ehkä vain merkityksen värikkäitä tulosteita, jotta tarpeettomalta opettelulta vältyttäisiin englannin merkitystä valaistus) ja Une saison en enfer (1898; kaudessa helvetissä). Päivämäärät ilmaisevat julkaisu: paljon on tosiasiassa neuvotelleet aikajanalla koostumuksessa näitä hankkeita ja mahdollisista ensin toiselle 1. Molemmat teokset ovat seurausta luovaa mielikuvitusta poikkeuksellisen liittyy käsitys negatrice ja. Jos pääsiäinen, joka julkaistiin ensimmäisen kerran tietämättäsi kirjailija, kuten lähes kaikki hänen säkeineen levon, pidetään hänen mestariteos on ehdottomasti järkevää, ne näkyvät, mutta kuten erilaisten avioeroasiat, kärkipistettä, haltioituminen ja ylitse pääsemättömiltä kuiluilta epätoivoiset tunnustuksia on piinatun sielun, ei ole harvinaista palaa vapauttamiseksi huumeista. Les Pääsiäinen on todistajanlausunto, runo korkea, jonka puhtausaste koskaan käsitelty eikä päässyt edes Saison en enfer rikas paljastuksia hänen myrskyisä aika valloitus eri lailla, runous ja unelmoimaan elämässä ja luominen, joka nostaa runoilija to sublime korkeuksiin ja jättämään voitti, nöyrä mies palasi juuret ovat maadoitettuna, Möykky joukossa, joita on vallankaappauksen ala olisi halunnut ja niitä voidaan hallita. He eivät siis kirottu runoilija, mutta upea laulaja todellisuutta ennustamissaan kohtaloissa alkoi näkyä pahoja enteitä, Toccata, joka kukisti ikuisiksi ajoiksi. Rimbaud, negaatio on hiljainen ja eronnut: "Moi je suis rendu au sol" exclaims ja kuitenkin häntä oli pilkkais Jumalaa, yhteiskunnan raivoissaan ja heiltä evätään Kristus: "Pitié -sairaalasta! Seigneur, j'ai peur" jälkeen hänen runollinen kutsumus. Hänen muse Rimbaud asui hänen viime vuosien aikana seikkailija. Vuonna 1874 se oli Englannissa, matkusti väsymättä: Batavian tuotantolaitos, Kyproksen, Egyptin ja kymmenen vuotta Etiopiassa, siirtomaa-kampanja. Hän johti tasavaltasalaiskaartin kaupasta (ei poissuljettua, että jotkin, orjia, muista kieltää) ja tehdä elämän ankara, kunnes, tartuntaa oikeaan jalkaan, joka oli käsien katkaisukampanjasta Marseillessa, kuoli irrotus on ehdoton niistä asioista, niin paljon, että hänen kuolemansa pidetään kuin uskonnollinen marttyyrin. Arguedas, José María Koulutukseltaan etnologi ja Perun kertojan (Andahuaylas, Apurimac, 1911-1969 Limassa). Hänen äidinkieltään oli Quechua, kielen of the Incas, mutta mitään muuta valmistelija on onnistuneet häntä puhumaan espanjaksi maailman intiaanien Perussa, hän oli kasvanut ja kontrastia koko maailman kanssa. Hänen mestariteos on elämäkerrallisia työmenetelmiä romaani Los RÃ os profundos (1958; syvät joet), jonka avulla mielleyhtymiltä lapsuuden käy ilmi yksi houkuttelevimmista luonne. Muun kerronnan teoksia Arguedas, kuoli itsemurha, muista: tunnetun Agua (vuonna 1935) 5263 Yawar (1941; juhlaa veri), Diamantes y pedernales (1954; timanttien ja kivet), El Sexto (1961; Sexto), Todas las sangres (1964, kaikki rodut), amor y mundo todos Los cuentos (1967; rakastavat maailmaa ja kaikki tarinat), El zorro de Arriban seutukunta y el zorro de abajo (postuumisti 1971; kettu yli ja fox).Kuori, Manuel Perun kertojan (Liman 1929-Madrid 1983). Pakotettu maanpakoon aikana vastustaneiden diktaattori M. A. Odría eläneet Euroopassa ja Meksikossa. Takaisin Perussa vuonna 1978 poliittisen toiminnan olevan osapuolen vasemmalle. Kun neljä kirjaa runouden, julkaistu välillä 1955 ja 1970, kuori ja menestystä. Kierron viiden romaaneja alkoi Redoble para Rancas (1971; rumpua pyörittämällä syöttöteloja Rancas) ja jatkoi Historia de el Garabombo näkymätön (1972) historiaa ja Garabombo näkymätön), Cantar de Agapito Robles (1977; laulaa Agapito roblesin), El jinete insomme (1977; uneton ritari) ja blaze (1980), sitruunankuori tehokkaasti rekonstruoi perun todellisuutta, jota hallitsevat väliset konfliktit alkuperäiskansojen ja valkoiset omistavat, jolloin elin, eeppinen heilurijousen totuuden ja taioilla. Seuraavissa testeissä tumba, relámpago (1979; hauta salama) ja tanssia inmóvil (1981; dance-ominaisuutta) osoitti, että lisääntyvä alkuperäisyys, läpi tutkimuksen kielen itsenäisesti enemmän kerrontaa ja entistä jännittynyt ja merkittävää psykologista totuutta. Hänen kuolemansa jälkeen lento-onnettomuus oli julkaissut joitakin julkaisemattomia kirjoja. Toimen johtajan ja uusimpia töitä Vuonna 1947 palautettu brechtin Eurooppaan, pysähtyminen ensimmäinen Sveitsissä, jossa hän tapasi M. Frisch ja muokattu (1948) sen tärkein teoreettinen essee, Kleines Organon für das (Breviary, elokuvateatterien estetiikka) ja lokakuussa liittyi kutsusta Saksan demokraattisen tasavallan asettua Itä-berliinin alueella. Edustus Mutter rohkeutta Deutsches Theater of East Berliinissä vuonna 1949, päähenkilö Weigel, merkitsi syntymän Berliner Ensemble, joka vuonna 1954-luvulla erottava, jossa on vielä vanha Schiffbauerdamm, joka käytti rasittavaa toimintaa kuolemaan asti. Tässä viime vuosikymmenellä Berliinissä, koska molemmissa imeytyy toimintaa elokuvantekijä nimikilpailuun hedelmät huumeita, koska usein jännite kannattajien sosialistisen realismin ja hallituksen kanssa Vastaanottimessa Ulbricht, hän ei enää kirjoitti uusia toimia. Myöskään työväenluokan kapinaa Berliinissä vuonna 1953 saavutettu sen antamasta tuesta. Jatka Kalendergeschichten (tarinoita kalenteriin), oopperaan tuotantoa, vaikutteita Kiinan runoutta ja kokoelma vuonna 1956 -otsikon alla Elegien Buckower (elegies Buckow.) ja elokuvateatterien vähennyksiä, joka toisti välinpitämättömyyttä käsitteet kuten plagioinnista sekä kirjallisen omaisuuden alalla: Hofmeister (preceptor) J. M. R. Lenz, Don Giovannidi eristäytynyt Molièren luoman henkilöhahmon osaan, Coriolano Skakespeare.. Vuonna 1953 Brecht sanoi reininmaalta yleisen tullietuusjärjestelmän mukaisten etuuksien väliaikaisesta peruuttamisesta Myanmarin kirjailijoita ja palkinto Stalinin rauhasta; International Festival of Pariisi Berliner Ensemble ohjasi brechtin sai ensimmäisen palkinnon ja Mutter rohkeutta. Voit palata Saksan osallistui brechtin vielä IV Congress käsikirjoittajien kynästä. Elokuussa 1956 hän oli Ylimitoitetun poliisivallan avulla infarktin havaitsemiseen. Hyvä osa hänen kirjoituksista jäi kirjeiden, vaikka edustustot hänen tragedioita, 1950- ja 1960-luvuilla consolidavano leviäminen ja fame kirjailija "perinteinen" (muista Italiaan, Piccolo Teatro Milanossa). Välillä julkaisujen postuumisti uusimpia ja tärkeää mainita Arbeitsjournal 1938-55 (1973, työ päiväkirja 1938-55) käännetään myös italiaksi, Tagebücher 1920-22 (1975; Diaries 1920-22) ja Autobiographische Aufzeichnungen 1920-54 (1975; toteaa elämäkerrallisia työmenetelmiä 1920-54). Encyclopedia > kirjallisuus ja media > Kirjallisuus > Germaaniset kirjallisuus > Finanssiala Eliot, Thomas Stearns Eliot, Thomas Stearns Runoilija ja kirjailija U.S. viljellyistä English (Saint missourin 1888 Lontoo, 1965). Koulutetaan Harvardin yliopistosta hän hioi täydelliseksi hänen sorbonnen, Oxford ja Saksassa väestönosalla on kärsinyt syvää kiinnostusta filosofia ja isoilla kirjaimilla. Selvitetty Isossa-Britanniassa vuonna 1915 tuli Ison-Britannian kansalainen vuodesta 1927. Kun jotkut yritykset nuorten "löysi" arkkitehtien E. punta, mikä sai hänet julkaisemaan levypesän runoutta Chicago joitakin runoja sisällytetään tilavuudessa Love Song J. Alfred Prufrock (1917; love song J. Alfred Prufrock). Ystävyyden ja paunat oli keskeinen rooli runollinen muodostumista Eliot, joka omisti hänelle hyvin keskustelumme teemaksi dantesca "paras sepän pajalla", kuuluisa runo jäte maa (1922; Autio maa), mielleyhtymiltä ja yhdessä Lausahduksia Afganistanin erämaissa hukkasimme korkkiruuvin maailman koko kriisin toisensa jälkeen ensimmäisessä maailmansodassa. Jäte maa näyttää paitsi vaikutus tiukimpienkin lujuusstandardien vaikutti myös korjata teksti), mutta myös kiinnostus metafyysinen runoilijoita briteille Blake ja Dantea, sekä uusi dynaaminen näkemys perinnettä, joka ymmärretään ja jatkuva muutos kirjallisuuden ja kulttuuriperintöä. Vuosien saatossa julkaisemisen jälkeen ontto miesvaltaisia (1925: miesten lohkeamia), jolloin kielteisen näkemyksen Eliot saavuttanut huipun, merkitty syvällinen pohdiskelu kriittinen ja runollisen ilmaistaan erittäin selvästi vuonna 1930, kun Eliot julistaa itsensä monarkian vastustajien politiikassa, classic-kirjallisuutta ja anglocattolico uskonnosta. Myös tätä muutosta hän ajatteli teosten, erityisesti harvest Ash-Wednesday (1930; Tuhka keskiviikkona, joka paljastaa merkitty etuja harrastajia ja uskonnollisia ja äänimerkki rauhallisempi. Toimi joukon teatteriesitysten kääntämistä (murhata katedraali, 1935, murhien tuomiokirkossa; perheiden 1939 perheiden yhdistämisoikeutta; Cocktail Party, 1949; luottamukselliset virkailija, 1955, työntekijän epäluottamustaan Elder valtiomies, 1959, suuri valtiomies), usein mitätöity viesti liian näyttävää ja testattavasta kiinnityspisteestä pääväite nimenomaisesti. Eliot silti olla luovuttu runoutta ja itse asiassa mainitsi sen kärjet korkein neljällä Alkuvaiheessa toiminta keskittyi (1943; Caligari), jossa on symboli välineeksi suoran kommunikaation emotionaalisen ja järkevä välillä tekijän ja lukija, hän yritti käytettävällä synteesillä maasta polku, henkisen ja henkinen kehitys. Erittäin tärkeää on myös tärkeää toimintaa ja kirjoitelmia, joka ei ole tunnettu Tuotantoseisakeissa suositaan siirrettyä työaikaa työryhmän sisällä; merkittävimmät teokset ovat: Pyhä puu (1920, pyhä puu), Dante (1929), runous ja kritiikki (1933, runous ja arvostelun jälkeen, outoja jumalia (1934; kun outoja jumalia), ajatus kristillisenä yhteiskunta (1939; katsoo, että ajatus kristillisestä yhteiskunnasta), kirjallisuus, politiikan (1955, kirjallisuus, politiikka). Vastaavasti pidetään yhtenä suurimmista eksponentit angloamerikkalainen kirjallisuus, XX vuosisadan Eliot, vaikka se oli kirjata tietyn väheneminen kiinnostusta hänen huomioon, ennen kaikkea progressiivisen laskun, konservatiiviset kannat ja joissakin tapauksissa jopa taantumuksellinen, jää kuitenkin suuria 1900-laulaja kriisistä. mies ja länsimaisen yhteiskunnan jakautuminen kahteen maailmansotaan.  Pessoa, Fernando Nogueira Portugalin runoilija (1888-1935). Tämä on yksi niistä saadaan mahdollisimman totuudenmukainen omalaatuisen ja huolestuttava Euroopan kirjallisuuden 1900-luvun lopulla. Kuoli tuberkuloosiin isä, hyvää musiikkia kriitikko, äiti Pessoa välitysanturin toisen avioliiton ja ratkaista Durbanissa Etelä-Afrikassa). Hän oppi Englanti, joka oli aina hänen toinen kieli. Hän muutti Lissaboniin vinosuuntaankin kirjeissä, vasen hänen ja pieni käyttö kaupallisiin vastaava, 1908 hänen kuolemaansa. Suuri maistajan filosofian romanti (Schopenhauer, Nietzsche) ja symboliikkaa Ranskan ja Portugalin, oli theosophical etuja ja occultistici, näkyvät usein viittauksia uskonoppi vaaleanpunainen risti. Sen lähtöaineet voivat rekisteröityä Camilo Pessanha Cesário ja vihreä, mutta persoonallisuutta Pessoa inconfrontabile pysyy. , pitäisi sanoa "" persoonallisuus. Itse asiassa hän loi sarjan "heteronomouses" - tätä ei saa pitää "salanimet yksittäisen kirjailija, mutta kuten projektiot, joilla kullakin on oma riippumaton elämä - ja hän rakensi rakennusurakoiden, narrandone jopa elämäkerrat ja syyn omien ideologisten ominaisuuksia ja muotoilua. Tärkeimmät heteronomouses: erityisneuvonantajansa Alvaro de Campos, pioneeri, kosmopoliitteja, joka ilmaisee olevansa säkeineen vapaasti ja vaikutteita Marinetti ja Whitman; Ricardo Reis, neoclassic runoilija, oraziano, huikeaa tyyliä ja ohut epicureismo; Alberto Caeiro, "mestari", man-kampanja materiaalisia ja pelin seurallisuus vähentyi, jossa yritetään runon koko tavoite, ilman muodollista koskee Bernardo Soares, tilintarkastajaa ja proosaa kirjoittaja itseriittoisia ja skeptiset; A. Pacheco, kirjoittaja on yksi pitkä runo, että puoleeni "automaattinen kirjoitus" surrealists. Nämä luvut on lisättävä Pessoa "ortonimo", että allekirjoitus on oma nimi ja lyhyen metriä, etupäässä rimati. Näistä merkeistä, jotka myöhemmissä maatalouslaskentojen oopperan Pessoa vielä julkaisemattomien nousivat noin 50, ovat joskus ristiriidassa keskenään, mutta niiden samojen kiistely on osa draamaa em ihmiset (draamaa, henkilö), joka on yhteenveto kirjallisuuden tarina tekijän ja että se aikoo olla virallinen selitys okkultismia monimutkaisuus, jokainen mies. Teoksia, jotka Pessoa lähdöt lähes kaikki postuumisti, mutta elämässä hän oli eräänlainen välineeltä grise kaikki uusiminen Portugalin kirjallisuuden kautta yhteistyössä lehtiä, kuten Orpheu ja portugali futurist, Harryn ystävyyttä runoilijoita, kuten Sá Carneiro-ja maalarit, kuten almadassa Negreiros hänen kirjoituksista teoreetikot ja kriitikkoa hajotetut lehdet. Hän on myös kirjoittanut poliisin tekstejä, eri runoja englanniksi (hän oli myös ongelmia osa pulmista lehtien kertaa) ja oopperalle yhdessä toimimaan, Mariheiro tekijän static draamaa" kuvailtu epämääräisesti keskiaikainen maeterlinckiano maku, jossa kolme naista katsella corpse nuoren tytön ja lumen kuun ja weave on metafyysinen -teeman odottaa: koko elämänsä odottaa tapahtuman käsittämätöntä, ehkä surman suuhun. Ainoa kirja, joka on julkaistu elämä oli kokoelma isänmaallisia runoja, Mensagem (1934), jonka concorse kansallisella palkinnon luokitella toisen. On messiaaninen mielleyhtymiltä keisarillisen destiny ja merten Portugalissa, tulostuu "sebastianismo". Tekstit pääoma kuitenkin Pessoa - jotka tekevät hänestä yleismaailmallista runoilija kuten Camões - ovat täysin toisenlainen. Runoja, Álvaro de Campos, esimerkiksi siinä mielessä, että nykyaikaisen elämän, merta, epäselvyyttä, Eros, ristiriitaisuudet, kaikkien ihmisten yhteiselon, saavat laaja käsite, myrskyisimmät, väkivaltainen, mikä eroaa jyrkästi "Basso -messukeskuksesta continuo" ironiaa ja yksinäisyydestä ja vihaa Ricardo Reis pakanain precristiana käsitteen eli ja Välimeren aluetta, talouspolitiikan leikkikenttää elämän sekoitetaan perusteellisesti metafysiikka rakkauden, säkeineen, hyödynnätte lahjakkuuttanne tyylin olennaisuus yhdistyy puumateriaalin johtamaan lämpöön; useissa sonnets ja laulua ortonimo filosofinen järkeily ja konkreettisuus elämäkerrallisia työmenetelmiä sulautuvat erottamaton synteesiin, minkä ansiosta niiden käyttö on mobiilikäyttäjälle entistä tiheyden kieli ilman yhtä koko kaari lyric, Rimbaud ja Mallarmé, Eliot ja Montale. Löytö Pessoa oli ratkaiseva, koska nuoret Portugalin kirjallisuuteen (Presença) ja Brasilialla (sukupolven '45). Antamalla tämän vuoden suomalaisten sotalentäjien Pessoa on kasvanut niin, että se pidetään yhtenä suurimmista runoilija s. Xx. Italiassa on julkaistu volume runouden yhden kansan paljoudessa (1979, 1984), kirja henkilön pidätysaika (1986) kirjeitä tyttöystävä (1988) ja runoja erityisneuvonantajansa Alvaro de Campos (1993). Biografia Saksalaisen runoilijan sanat (Praha 1875-sijoittuneelle Valmont, Montreux, 1926). Böömiläisen virallinen ja äiti taiteilija, joka jäi aina mieluiten toisiinsa, kun olet osallistunut Sotilaskoulu (1886-92), hän ei halunnut omistautua tutkimus historia taiteen, siirtää prahasta Münchenin ja Berliinissä. Vuonna 1897-98 oli useaan otteeseen Italian ja 1899-1900 yhdessä Lou Andreas-Salomé, meni Venäjälle, jossa hän tunsi mukaillen tapahtuma, jonka toi pysyviä vaikutelmia ja vahvistamaan niiden mystiikkaa. 1900 Hän asettui Worpswede (Bremen) yhteisön taiteilijat, joiden oli osittain sculptress Clara Westhoff, tulee hänen vaimonsa (1901). Vuonna 1902 sen jälkeen, kun olet irrottanut tasautettu Pariisissa ja ruuhkaisuuden täydennetään trips Italiassa ja Pohjoismaissa. Ranskalaisen pääoman noin vuoden ajan hän oli ulkoministeri varsi. Vuosien 1910 ja 1913 hän matkusti Pohjois-afrikan ja Espanjan ja 1911-12 hän stayed at linnan Duino, vieraana Princess Maria von Thurn und korvauksena taksimaksuista. Ensimmäisessä maailmansodassa se liittyi suurimmaksi osaksi Münchenissä, Sveitsissä, että Muzot kysymyksessä. Hän kuoli leukemiaa ja se haudattiin Raron. Teokset Tärkeimpiä lähteitä, elämän ja käsitykset Rilke on sen lisäksi Tagebuch Florenzer (1898; Florentine päiväkirja), kirjoja muistoja L. Andreas-Salomé ja J. R. von Salis. Introvertti ja ylläpitää suhteita ovat kestäviä, mutta hyvin taitavasta ja voittaa arvostettu suojaukset ja viihdytä on olemassa lukematon määrä kirjaimia (7 tilavuudet ja tuensaajien ja Gide Verhaeren kuvaili suorasukaisella), Rilke oli ainutlaatuinen kyky tehdä hänen runollinen kirjoittajat edustavuutta sekä hänen puheajastaan sekä menneisyydessä (katso käännöksiä, E. paahtoasteen, Mallarmé, Verlainen ranskaksi kirjoittaman, Gide Valéry) ja recepì yhtä kirjallisuuden vaikutteita (Klopstock, Hölderlin), filosofinen (Kierkegaard, Nietzsche), figuratiivisia (varsi, Cézanne). Tietoinen omistamisen runollinen kutsumus uskonnollisten matriisi, Rilke näki sen runous ei ole tuote vaan merkki hakemusten jättämisestä jotain suurempaa. Ensimmäinen suuri lyric kokoelma nuorten kausi Leben und Lieder (1894, elämästä ja kappaleet), jota seuraa Stundenbuch (1899-1903; Ennätysten tunnit); kun Buch der Bilder (1898-1906, kuva kirja) julkaisee Neue Gedichte (1907-08; uusi runoja) ja romaani Aufzeichnungen des Malte Laurids Brigge (1910; kannettaviin. Malte Laurids Brigge työskentelee, kuulet heitti saatu perehtyneisyys Rodin, kohti erittäin tiukkoja ja potilaan. Tässä runollinen käsite ovat tunnistettavia net jalostuskynnyksen fuzzy pehmeys ja tunteellinen of famous balladi, proosaa ja Weise von Liebe und Tod des sisältämättömät jäätelötötteröt Christoph Rilke (1899-1906; Romance rakkauden ja kuoleman johdosta Christopher Rilke) ja lähestymistapa Rilke on phenomenological teemoja. Seuraavassa vaiheessa näkevät accentuation. osan kaunopuheisuutta yhteensä läsnäolo kuoleman ja elämän. Tämän ovat Duineser Elegien (elegies Duino.), aloita Duino 1912 saadaan päätökseen Muzot vuonna 1922 ja että Sonette orfeus (Sonnets, Orfeus) sekä yhdisteitä jet vuonna 1922, pitkä runoja tiheä käsitteitä ja kuvia poikkeuksellisen Viittätoista valtionpäämiestä. Kun 1923 Rilke koostuu lähes pelkästään runoja ranskaksi, kerätään Vergers (1926; Verzieri). Kun kaunopuheisuutta Rilke, pregna arvosta haltioituminen elämä on juhlittu henkisellä tasollaan kuolemaan, jää myös runoutta 1900-luvulla, vaikka ratkaiseva tapahtumat eurooppalaisen kulttuurin parissa muualla koulussa psychoanalytical neopositivistica ja Wienin, Berliinin ja jopa maakuntien Dublinissa. Toisen maailmansodan jälkeen hän katsoi, että jotkin "Heidegger runollinen", mutta osa kritiikki oli ilmaissut kieltävänsä kuin metafyysinen ja "prefascista", vaikka hänen kielellään yhtyi eri runoilijoita, mukaan lukien S. Celan. Myöhemmin opikseen Rilke on kerätä, erimaalaisen taiteilijan, mukaan lukien Yhdysvaltain R. Jarrel ja czech V. Holan ja yritettiin tulkinnan Rilke, husserliana avain. Mitä romaani Malte Laurids Brigge tunnustettu sijalla tarina 1900-luvulla tauot on epic-järjestelmät, 1800-luvun alussa ja jossa ehdotetaan kilpailijoilla päiväkirjassa ja säilytysblokit analyysi, miten laajasta aiheesta ahdistusta ja vieraantumista. Nuoriso Ranskalainen runoilija (Charleville 1854-Marseille 1891). Poika aavelaiva jalkaväen lähtivät jo perheessä ja toinen poika viiden lapsensa, Jean-Arthur Rimbaud oli koulutettujen äitinsä, porvarillisesta rigorismo häntä kärsivät valtavasti yksinäisyydessä, autio rakkaudestaan, missä näit viemäröidyllä pesualtaalla. Hän opiskeli , esityspaikka Lyceum hometown ja tuli heti huomata, että ennenaikaisuuden tiedustelunäkökohta ja sairastumisherkkyydessä on verseggiare. Pelaajalla on apunaan nuori professori Georges Izambard, hänen opettajansa ja ystävänsä Rimbaud kirjoitti kolme runoja, joita ei ole vielä julkaistu. Ihailijana. Hugo, hän oli ehdottomasti vaikutteita simbolisti Izambard, oli opettanut lukemaan ja rakkaudesta. Rimbaud on epäilemättä yksi kirjoittajista, jotka ovat odotetuimpia modernin hengen kiistää. Henki levoton, on reagoinut sota 1870, paraatimarssia ja toinen Empire on empito vastenmieliseltä ja vihan porvarillista yhteiskuntaa. Kovalla kiireellä takaisin Pariisiin (kaksi edellistä veronkierto, joihin kuuluu yritys ratkaista Belgiassa saatiin loppuun mitään) jaa veljelliset hetkessä vanginvartijat vaalikomitean ohjeisiinsa ja. Minusta ei tunnu, että hän on taistellut heidän rinnallaan. Varmasti sympathised, taistelun, mutta jälleen kerran oli mentävä Charleville. Tästä 15. toukokuuta 1871 kirjoitti hänen ystävänsä Démeny saataisi aikaiseksi du voyant (kirjain seer). Suhde Verlainen ranskaksi kirjoittaman Maiden lainsäätämisintoon pitää sairauden toteamiseksi suoritetussa seerumineutralointi Ranskan kirjallisuus kokonaisuudessaan Rimbaud meni etsimään uusia makuelämyksiä ja havaittiin "Visionääri" niiden käyttäessä julkiseen valtaan liittyviä oikeuksiaan sekä poetare, sillä se johti liberation muutetaan viljelyksiksi voimat ihmissielu, edellyttäen, että siitä, että koulujen ennakkokäsitykset ja ahdistavat vanity sekä akateemisia. Tässä yhteydessä syntyi hänen ensimmäinen mestariteos, Le Bateau Ivre -loungebaari (1872; Juopuneita vene): rutilanti mielikuvissa ja fantastinen uhkaava tavalla, joka edellyttää vaikutus Poe Coleridge ja sen sijaan, että Baudelaire, jossa ainutlaatuiset mielikuvitusta ja runollisen vapauden. Yhteistyökumppanit lähetettiin Verlainen ranskaksi kirjoittaman, heti kun hän oli lukenut kutsui Rimbaud matkustaa Pariisiin. Ranskalaisen pääoman, Rimbaud löytyi ystävyyden, ja dramaattisen johti intiimissä kulutushihnojen liitos Verlainen ranskaksi kirjoittaman, ja minulla oli tilaisuus oppia tuntemaan muita runoilijoita, jotka olivat hänen kanssaan, maalauksia kuuluisassa pöydän Fantin-Latour.. Verlainen ranskaksi kirjoittaman kanssa mietinnössä tuli myrskyisä. Rimbaud huomasi, että olin tuhoamassa avioliitto ystävä, joka jatkui sidottu hänen vaimonsa syvästä hellyyden. Kahden ystäväni meni yhdessä Belgiassa, Englannissa, Belgiassa, jossa Verlainen ranskaksi kirjoittaman, luvuttoman mones lite (10. heinäkuuta 1873) tahattomasti, ei vakavasti, Rimbaud kahdella kuvia revolverissa. Verlainen ranskaksi kirjoittaman pidätettiin ja Rimbaud palautettava perheessäni maalaistalosta villaan, Roche, Vouziers.  Kun mestariteoksia. Milloin Vouziers Rimbaud kuvaamisen ja katsoi luultavasti Les pääsiäinen (1886; valotehosteet, nimike on ehkä vain merkityksen värikkäitä tulosteita, jotta tarpeettomalta opettelulta vältyttäisiin englannin merkitystä valaistus) ja Une saison en enfer (1898; kaudessa helvetissä). Päivämäärät ilmaisevat julkaisu: paljon on tosiasiassa neuvotelleet aikajanalla koostumuksessa näitä hankkeita ja mahdollisista ensin toiselle 1. Molemmat teokset ovat seurausta luovaa mielikuvitusta poikkeuksellisen liittyy käsitys negatrice ja. Jos pääsiäinen, joka julkaistiin ensimmäisen kerran tietämättäsi kirjailija, kuten lähes kaikki hänen säkeineen levon, pidetään hänen mestariteos on ehdottomasti järkevää, ne näkyvät, mutta kuten erilaisten avioeroasiat, kärkipistettä, haltioituminen ja ylitse pääsemättömiltä kuiluilta epätoivoiset tunnustuksia on piinatun sielun, ei ole harvinaista palaa vapauttamiseksi huumeista. Les Pääsiäinen on todistajanlausunto, runo korkea, jonka puhtausaste koskaan käsitelty eikä päässyt edes Saison en enfer rikas paljastuksia hänen myrskyisä aika valloitus eri lailla, runous ja unelmoimaan elämässä ja luominen, joka nostaa runoilija to sublime korkeuksiin ja jättämään voitti, nöyrä mies palasi juuret ovat maadoitettuna, Möykky joukossa, joita on vallankaappauksen ala olisi halunnut ja niitä voidaan hallita. He eivät siis kirottu runoilija, mutta upea laulaja todellisuutta ennustamissaan kohtaloissa alkoi näkyä pahoja enteitä, Toccata, joka kukisti ikuisiksi ajoiksi. Rimbaud, negaatio on hiljainen ja eronnut: "Moi je suis rendu au sol" exclaims ja kuitenkin häntä oli pilkkais Jumalaa, yhteiskunnan raivoissaan ja heiltä evätään Kristus: "Pitié -sairaalasta! Seigneur, j'ai peur" jälkeen hänen runollinen kutsumus. Hänen muse Rimbaud asui hänen viime vuosien aikana seikkailija. Vuonna 1874 se oli Englannissa, matkusti väsymättä: Batavian tuotantolaitos, Kyproksen, Egyptin ja kymmenen vuotta Etiopiassa, siirtomaa-kampanja. Hän johti tasavaltasalaiskaartin kaupasta (ei poissuljettua, että jotkin, orjia, muista kieltää) ja tehdä elämän ankara, kunnes, tartuntaa oikeaan jalkaan, joka oli käsien katkaisukampanjasta Marseillessa, kuoli irrotus on ehdoton niistä asioista, niin paljon, että hänen kuolemansa pidetään kuin uskonnollinen marttyyrin. Arguedas, José María Koulutukseltaan etnologi ja Perun kertojan (Andahuaylas, Apurimac, 1911-1969 Limassa). Hänen äidinkieltään oli Quechua, kielen of the Incas, mutta mitään muuta valmistelija on onnistuneet häntä puhumaan espanjaksi maailman intiaanien Perussa, hän oli kasvanut ja kontrastia koko maailman kanssa. Hänen mestariteos on elämäkerrallisia työmenetelmiä romaani Los RÃ os profundos (1958; syvät joet), jonka avulla mielleyhtymiltä lapsuuden käy ilmi yksi houkuttelevimmista luonne. Muun kerronnan teoksia Arguedas, kuoli itsemurha, muista: tunnetun Agua (vuonna 1935) 5263 Yawar (1941; juhlaa veri), Diamantes y pedernales (1954; timanttien ja kivet), El Sexto (1961; Sexto), Todas las sangres (1964, kaikki rodut), amor y mundo todos Los cuentos (1967; rakastavat maailmaa ja kaikki tarinat), El zorro de Arriban seutukunta y el zorro de abajo (postuumisti 1971; kettu yli ja fox).Kuori, Manuel Perun kertojan (Liman 1929-Madrid 1983). Pakotettu maanpakoon aikana vastustaneiden diktaattori M. A. Odría eläneet Euroopassa ja Meksikossa. Takaisin Perussa vuonna 1978 poliittisen toiminnan olevan osapuolen vasemmalle. Kun neljä kirjaa runouden, julkaistu välillä 1955 ja 1970, kuori ja menestystä. Kierron viiden romaaneja alkoi Redoble para Rancas (1971; rumpua pyörittämällä syöttöteloja Rancas) ja jatkoi Historia de el Garabombo näkymätön (1972) historiaa ja Garabombo näkymätön), Cantar de Agapito Robles (1977; laulaa Agapito roblesin), El jinete insomme (1977; uneton ritari) ja blaze (1980), sitruunankuori tehokkaasti rekonstruoi perun todellisuutta, jota hallitsevat väliset konfliktit alkuperäiskansojen ja valkoiset omistavat, jolloin elin, eeppinen heilurijousen totuuden ja taioilla. Seuraavissa testeissä tumba, relámpago (1979; hauta salama) ja tanssia inmóvil (1981; dance-ominaisuutta) osoitti, että lisääntyvä alkuperäisyys, läpi tutkimuksen kielen itsenäisesti enemmän kerrontaa ja entistä jännittynyt ja merkittävää psykologista totuutta. Hänen kuolemansa jälkeen lento-onnettomuus oli julkaissut joitakin julkaisemattomia kirjoja.